Wednesday 6 July 2011

pencinta KUCING

binatang peliharaan yg plg aku suka..sudah semestinyaaaa kucing.org yg dh kenal aku,dia mesti twu betapa sukanya aku  dgn kucing.baik yg kotor,busuk,berkutu,aku peduli ape..siap peluk cium timang lg.klu aku baik hati,siap bwk tdo sama lg kt katil.haha.


dulu aku ada roomate yg sgt gila geli kucing.tp bila dh trpaksa duk sebilik dgn hantu kucing,lama2 dia pn  dh blh bekerjasama sikit dgn kucing.hehe.mcm tu lah kawan.lg kelakar bila brjiran dgn floormate yg mmg anti dgn kucing.baru buka pintu blik,nmpk jer kucing kt dpn,terus mnjerit sambil hempas pintu.lg x blh tahan bila kucing tu sndiri yg terpinga2.gelak guling2 aku tgk gelagat foreigner tu.haha.


tp aku plg marah bila ade yg sepak tendang kucing tu.cuba anak korang kena sepak terajang,marah tak?kucing tu baru lalu sblh,kau dh sepak mcm bola.belum dia sondol2 lg kaki kau.agaknya terus pijak smpai penyek kau kerjakan.kalau nk halau pn,proper ahh sikit.dh sah2 Allah jd kn dia x de akal.tp dia pn ade perasaan okayy.


nahh,antara koleksi kucing yg pernah jd anak angkat aku...


khaty (bukan anak angkat tp adik kandung) 
sbb dh 11 tahun family aku bela dia.




jojo (kucing kt uma mak cik)
masa aku kne pick pocket mlm tu,dialah yg teman aku tidur.




abu (kt hostel)
nama asal kelabu,pendek kn jd lah abu.




abu again.setiap hari tdo dgn aku.
dia jd rebutan aku dgn kak nina.sbb dia jer yg plg comel.




ongie dgn whitey (kt hostel)
adik-beradik abu ni.
ade lg sekor,angie tp dia dh kne pindahkn pi tempat lain.




cecak (kt hostel)
dtg2 hostel jer bln 5 hari tu,trus dpt cucu 4 ekor.haihhh.
mummy blum ade nama lahh utk anak2 awk.




bulat (kt hostel)
lincah,suka gigit,kuat memekak dan bwt "muffin" kt shower room.
bulat adalah kucing plg latest dlm jagaan aku kt hostel.hehe.

nasihat aku,bwt baik lah kt binatang.sbb binatang ni kdg2 mendoakan org.bwtnya korang bg dia mknn masa dia betul2 tgh kebulur,bila dia dh kenyang,mesti dia doakan korang murah rezeki.korang mmg lah x nmpk dan x phm,tp percaya lahh... 

No comments:

Post a Comment