Wednesday 6 July 2011

Mengerjakan UMRAH itu TENANG

after went to Istanbul,Alhamdulillah sekali lagi sbb Allah pnjg kn rezeki abah where we managed to perform Umrah for the first time.utk mak dgn abah,ni bkn kali pertama sbb diorg dh pnh buat Haji in 2005.dlm ibadat haji kn ada umrah sekali.bersyukur sgt2 dpt jejak kn kaki ke Tanah Suci pd usia muda.ye lah,kita tak tahu ajal maut kita bila.kalau x de rezeki buat yg wajib,at least aku dh merasa yg sunat.



kali pertama masuk Masjidil Haram.
sebak hati ni bila dpt tgk Ka'bah dpn mata.


kehidupan kt Mekah mmg sgt mncabar.byk sgt dugaan.kalau iman x kuat,mmg sng jer nak naik angin.then,dpt lah balasan dr ape yg kita dh terbuat tu.sbb tu org kata,kalau dh smpai kt kota Mekah,pergerakan kena jaga.apatah lg mulut.Alhamdulillah,semua tu x jd mslh bg ku,walaupun ade 1 ketika aku leka dgn pesanan tu.semoga Umrah yg kami kerjakan tu Mabrur.


kt Jabal Rahmah.

klu dh smpai sini,xde doa lain lah yg dipohon selain dikurniakan jodoh dan psgn yg beriman (: aku igt lg yg aku beriya-iya sgt doakan mamat ni supaya jd jodoh aku.hahaihh. sekali bkn jodoh lahhh,musuh rupanya.bf ku suami oranggg!huhu.lalu ku pdm dia dlm memory 16 gig ku ni.



ladang unta (:

mak selalu sakat aku tiap kali dia tgk gmbr ni.maklum lah..aku senyum,unta pn senyum. kakak aku lg hebat,siap kata lg senyuman unta tu lg manis dr senyuman aku.haihhh.

ape pn semua tu kenangan manis bila dpt jejak kan kaki ke Rumah Allah.

No comments:

Post a Comment